TOP 5 POZYCJONOWANIA: Lemonova pyta naszego eksperta SEO Tomasza Przybysia:

 

  1. Co to jest pozycjonowanie?
  2. Dlaczego warto i co ono daje?
  3. Czy każdy może pozycjonować?
  4. Ile czasu to zajmuje i od czego zależą pozycje w Google?
  5. Jakie powinny być najważniejsze zasady strategii pozycjonowania dowolnej strony internetowej?

Co to jest pozycjonowanie?

Odpowiedź na to pytanie tylko na pierwszy rzut oka wydaje się prosta. Trzeba zacząć od tego, że marketing internetowy ma kilka segmentów. Jeśli chodzi o reklamę w Google, to kluczowymi elementami Google Ads jest SEO i SEM:

– SEO (Search Engine Optimization): optymalizacja pod wyszukiwarki, to właśnie potocznie pozycjonowanie stron, czyli mechanizm promowania firmy w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, tak, aby wyświetlała się ona jak najwyżej na liście. To analiza słów kluczowych, śledzenie zmian czy szukanie lepszej trafności. W skrócie składa się na to: audyt + optymalizacja + linki i tak w koło aż do uzyskania efektu, czyli: wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google. Oczywiście posiadamy również narzędzia do analizy słów kluczowych takie jak: „planer słów kluczowych” czy „wykluczające słowa kluczowe”. Wszystko po to, aby odpowiednio dopasować wyrażenia.
– SEM zaś to marketing w wyszukiwarkach, który umożliwia zakup powierzchni reklamowej w wynikach wyszukiwania. Reklamodawca decyduje o wysokości stawek, jeżeli nikt nie kliknie na reklamę nic za to nie zapłacisz. W SEM ważna jest trafność.

Dlaczego warto i co ono daje?

Pozycjonowanie powoduje wzrost widoczności witryny w Internecie, jej promowanie. To następnie powoduje wzrost jej autentyczności w oczach internautów. To prosta zależność: im wyżej strona jest w wynikach wyszukiwania, tym jest bardziej wiarygodna i buduje siłę marki. Warto zatem zawalczyć o wysoką pozycję: bycie w pierwszej piątce zagarnia około 90% wszystkich kliknięć! Dzisiaj klienci najpierw szukają informacji o usłudze czy produktu w sieci, należy to wykorzystać, by przyciągnąć jak największą ich liczbę do siebie.

Widoczność wpływa bezpośrednio na ruch, a to przekłada się następnie na pozyskiwanie nowych klientów. Co w konsekwencji prędzej czy później doprowadzi do wzrostu sprzedaży, czy też realizacji innych celów strategii marketingowej. Chodzi tutaj o wskaźnik konwersji: ruch z Google wpływa wysoko na działania użytkowników, które mają znaczenie dla każdej firmy. Oprócz zakupu może to być np. zapisanie na newsletter czy rejestracja konta. Więcej o konwersji i optymalizacji przeczytacie, klikając w link obok.

Takie pozyskanie naturalnego ruchu mając na uwadze czas i liczbę użytkowników wiąże się w sumie z niewielkimi kosztami. Jeśli umiejętnie wykorzysta się potencjał każdego z elementów (trust rank, link building, SEO) można budować etapami stabilną pozycję firmy w wyszukiwarce Google.

Czy każdy może pozycjonować?

Niestety w tej kwestii należy skierować się do specjalisty. Działania pozycjonerskie nie należą do łatwych, wymagają fachowej wiedzy popartej doświadczeniem i wyczuciem. Poza tym trzeba dysponować odpowiednimi narzędziami pozycjonerskimi, a co za tym idzie umieć z nich właściwie skorzystać. Podsumowując – nie każdy może pozycjonować, ponieważ:
– audyt – wymaga znajomości wytycznych Google i najnowszych zmian w algorytmie
– optymalizacja – wymaga znajomości programowania (ingerencja w kod witryny) i oprogramowań
– linki – wymagają znajomości rynku, skąd pozyskać wartościowe linki, a także odpowiedniego budżetu.

Ile czasu to zajmuje i od czego zależą pozycje w Google?

W tej kwestii należy się uzbroić w cierpliwość, jest to proces długotrwały wymagający ciągłej pracy nad stroną. Niestety nie da się jednoznacznie określić, ile czasu to zajmuje. Pokonanie konkurencji może nie być łatwym zajęciem: bardzo dużo zależy od branży czy produktu, na który chcemy się pozycjonować poprzez słowa kluczowe. Im jesteśmy bardziej oryginalni oraz skoncentrowani na ograniczonej liczbie usług (produktów), tym większa szansa na sukces i zwiększone wyniki sprzedażowe.

Widząc wyniki wyszukiwania, kilka pierwszych pozycji od góry zajmują płatne reklamy. Są to strony internetowe, które zwyczajnie zapłaciły, za to, aby znaleźć się na tych miejscach w wyszukiwarce. Natomiast wykonywanie pozycjonowania poprawia pozycję w tzw. organicznych wynikach wyszukiwania, czyli tych bezpłatnych. Kolejność ich pojawiania się, podobnie jak przy wynikach płatnych, ustala algorytm Google, który nie jest w 100% znany i oczywisty. Wiemy jedynie o pewnych grupach czynników, które na niego oddziałują: jakość treści na stronie i jej działanie oraz popularność strony w Internecie (linki, social media).

Jakie powinny być najważniejsze zasady strategii pozycjonowania dowolnej strony internetowej?

Najpierw koniecznie należy wykonać analizę i audyt naszej konkurencji, które mogą podpowiedzieć nam, w którym kierunku iść, a także jakie skuteczne elementy można u nas również zastosować w kontekście SEO. Raczej polecane jest rozwiązanie wielokierunkowe, które nie będzie koncentrowało się tylko i wyłącznie na budowaniu linków czy content marketingu, ale na jednym i drugim jednocześnie. Zależy to jednak od dotychczasowych celów biznesowych, stanu optymalizacji strony albo aktualnego profilu linkowego. Specjalista SEO dopasowuje działania, weryfikując wszystko dogłębnie, rozmawiając z klientem ustala obszary do zagospodarowania, jak również kolejność działań.

Po wszystkich analizach pora na określenie strategii działania. Warto opierać się tutaj na sprawdzonych praktykach. Jeśli chodzi o content marketing należy:

– tworzyć wartościowe treści dla użytkowników
– przygotować content dla poszczególnych zagadnień (fraz kluczowych, zapytań)
– zwrócić uwagę na liczbę użyć słów kluczowych, ilość znaków oraz obecność znaczników HTML

Natomiast przy link buildingu powinniśmy:

-pozyskiwać odnośniki od swoich klientów czy partnerów (to dobry wstęp do budowania profilu linkowego)
-umieszczać linki w sposób naturalny (odsyłanie do treści poszerzającej temat)
-wstawiać lub pozyskiwać odnośniki w serwisach, zajmujących się danym tematem
-pamiętać o serwisach lokalnych i osiąganiu pozycji na zapytania lokalne  

Jeśli zainteresował Cię temat i chciałbyś zapoznać się z tą propozycją, kliknij link poniżej oraz skontaktuj się z nami: https://lemonova.pl/uslugi/pozycjonowanie/