Jeśli zakładasz biznes potrzebujesz koniecznie swojej strony internetowej – bez tego nawet najlepszy pomysł i produkt może nie zdać oczekiwanego rezultatu. Zastanawiasz się ile to kosztuje i co wiedzieć, żeby nie dać się oszukać? Możesz spotkać się z wieloma różnymi opiniami dotyczącymi kosztów stworzenia strony internetowej. Jak wybrać odpowiedniego wykonawcę, który przygotuje dobrą i funkcjonalną stronę, a ona będzie generowała dla Ciebie zyski?

Koszty

Koszt utworzenia strony internetowej zależy od bardzo wielu czynników i tak naprawdę odpowiedź na pytanie o taki wydatek wymaga precyzyjnych wytycznych. Wszystko zależy od ilości wkładu pracy, rozbudowania, a także wielu innych czynników, które opiszemy w tym tekście. Profesjonalna agencja interaktywna taka jak LEMONOVA, która na co dzień tworzy rozmaite strony internetowe będzie w stanie oszacować mniej więcej cenę Twojej strony internetowej lub zaproponować odpowiedni pakiet na podstawie wstępnego rozeznania projektu.

Cel zrobienia strony

Zastanów się, czego oczekujesz i co chcesz uzyskać. Pierwszym krokiem w celu stworzenia atrakcyjnej, funkcjonalnej i dopasowanej do Twoich potrzeb strony jest precyzyjne określenie, jakiej strony potrzebujesz:

– czy ma to być tylko wizytówka zawierająca podstawowe dane na temat firmy, jej usług, czy produktów?

– czy też rozbudowana strona stworzona zgodnie z najnowszymi trendami graficznymi, z ciekawymi funkcjonalnościach oraz przyjazna dla wyszukiwarek?

Wizytówka
Jak sama nazwa wskazuje strona wizytówka jest krótką, nieskomplikowaną stroną zawierającą podstawowe informacje na temat firmy. Klienci, którzy wybierają ten rodzaj witryn, to najczęściej firmy i osoby świadczące usługi poza Internetem.

Strona Landing page
Jak sama nazwa wskazuje to witryna, na którą trafiają przeważnie internauci po kliknięciu w baner reklamowy, maila, linki reklamowe czy sponsorowane. Dlatego landing page to z założenia dopowiedzenie i logiczne rozszerzenie treści znajdującej się w reklamie. Najczęściej nie zawiera oddzielnych podstron i jest stroną samodzielną, lecz może być też częściej dużej witryny.

Strona One Page
One Page to strona składająca się jedynie ze głównej, po której można poruszać się scrollując, używając specjalnej nawigacji. Taka strona również może zawierać wszystkie informacje dotyczące danej firmy, produktu, ale w nieco innej formie niż na zwykłej witrynie.

Profesjonalna strona biznesowa
To strona przyciągająca rozwiązaniami graficznymi z rozbudowaną funkcjonalnością, z szerokim wachlarzem możliwości. Jest to strona dla firm, których biznes opiera się na działaniu stricte w Internecie. Do zamawiania takich stron szczególnie zachęcamy w LEMONOVEJ, gdyż coraz częściej klienci zwracają uwagę na takie funkcjonalne i nowoczesne rozwiązania, które uwiarygadniają sprzedawcę w ich oczach.

Strona internetowa premium
Strona premium wzoruje się na aktualnych trendach graficznych i funkcjonalnościach UX. Ponadto, co ważne, jest to strona z nie standardowymi rozwiązaniami oraz z szeregiem działań ułatwiających pozycjonowanie, optymalizację oraz pełne bezpieczeństwo.

Strona sklepu internetowego
Strona e-commerce jest doskonałym sposobem na 2 w 1, jeśli poza sklepem chcesz mieć także w całości funkcjonalną stronę internetową Twojego biznesu. Połączenie strony internetowej i e-commerce’a pozwala na administrowanie stroną internetową ze sklepem za pomocą tylko jednego panelu.

Wybierz wykonawcę

Kolejnym ważnym czynnikiem, od którego zależy koszt strony www, jest odpowiednia jakość wykonawcy. W Internecie roi się od ofert zrobienia witryny od kilkuset złotych do maksymalnie 3 tysięcy. Można być pewnym, że taki wykonawca to domowy amator, a jego dzieło będzie nadawało się jedynie do kosza. Miejmy na uwadze, że strona ma reprezentować Ciebie – musi wyglądać nowocześnie i doskonale. Nie powinniśmy raczej także przepłacać, oferty stworzenia stron powyżej pewnych limitów, są zdecydowanie naciągane. Nie dostaniemy za to żadnej dodatkowej jakości. Pamiętaj, by zawsze sprawdzać wykonawcę, jego portfolio, przed powierzeniem mu zlecenia. Ustal sprawiedliwą cenę, aby każdy z was był zadowolony.

Czas wykonania Twojej strony

Trzeba pamiętać, że kwestia czasowa ma w przypadku stron internetowych raczej drugorzędne znaczenie. Wykonanie:

-CMS może potrwać od 2 – 4 tygodni

-sklepu pewnie zajmie od miesiąca do dwóch

-nietypowej strony to kwestia nawet kilku miesięcy

Dobrzy wykonawcy często są obłożeni pracą i nie mają mocy przerobowych błyskawicznie podjąć się zlecenia. Jeśli znajdziemy takiego, co podejmuje się tego od razu to już źle o nim świadczy – może mieć mało klientów, gdyż nie oferuje odpowiedniej jakości usługi. Teoretycznie można przypuszczać, że jeśli chcemy mieć stronę w znacznie krótszym czasie, pewnie będzie trzeba dopłacić prawie o tyle procent więcej, o ile procent szybciej chcemy otrzymać gotową witrynę w stosunku do powyższych norm.

Teoria nie ma często odzwierciedlenia w realiach, w praktyce nie da się procesu tworzenia witryny przyspieszyć bez obniżenia jej jakości. Czas realizacji powinien określić wykonawca. Jeśli go narzucimy, musimy liczyć się z tym, że dostaniemy przeważnie niedopracowany produkt, a tego pewnie byśmy nie chcieli…

Wycena strony

Ceny stron internetowych oscylują między 500 złotych do nawet 50 tys. zł. Skąd taka duża rozpiętość? Podyktowane jest to kilkoma elementami:

-rodzajem wykonywanej strony www, np. sklep, witryna firmowa

-funkcjonalnością, np. czy ma być responsywna, wypozycjonowana pod Google

-profesjonalizmem twórcy, tzn. witryna powinna spełnić wymagania nakładane, np. przez wyszukiwarkę Google i prawo, które obowiązuje.

Na podstawie tego, co do tej pory się dowiedzieliśmy funkcje, w które jest wyposażona witryna mają bezpośrednie przełożenie na koszt jej stworzenia.

Wersja podstawowa, czyli wizytówka, zawiera kilka podstron z danymi o firmie, jej produktach lub usługach i sposobem kontaktu, plus często z mapą dojazdu. Właściciel nie ma możliwości samodzielnej edycji contentu. Każda poprawka wiąże się z opłatą na rzecz programisty. Taka uboga wersja to tylko wizualny wpis, nie nadaje się do budowania reklamy o szerokich możliwościach. Pomyślmy czy to ma sens? Dzięki rewolucji informatycznej ekspresowo tworzy się stronę z możliwościami samodzielnej edycji treści, aniżeli ze treścią stałą. Z tego względu żadni profesjonalni webmasterzy nie tworzą już takich stron. Jeśli programista oferuje taką witrynę, to znaczy, że nie ma wiedzy albo też umiejętności dostosowanych do obecnych standardów i lepiej trzymać się od niego z daleka.

Szybka kalkulacja mówi, że strona ze sklepem internetowym to widełki od 2000 zł do 4000 złotych netto. Na taką wycenę ma wpływ projekt graficzny, a także jakie e-commerce ma posiadać funkcjonalności oraz integracje.

Stworzenie kolejnej strony, która ma być widoczna w wyszukiwarkach wymaga pozycjonowania organicznego SEO, czy też płatnych reklam. Jeśli zażyczysz sobie taką opcję to koszt pozycjonowania strony internetowej jest niestety elastyczny i mocno różnorodny. Wiele zależy od samej strony, nazwy domeny, branży, jej konkurencji, rynku. Wydatek za stronę internetową z pozycjonowaniem zależy od ceny samej strony, które zostały opisane wyżej, a także dalszej usługi pozycjonowania SEO. Takie koszty pakietu strony internetowej doliczając cenę usługi pozycjonowania od 100-550 zł netto. Niestety pozycjonowanie to ciągły i długotrwały proces, a nakłady na niego są ciężkie do oszacowania w przyszłości, warto jednak powalczyć o najlepszą pozycję w bezpłatnych wynikach wyszukiwania dla fraz kluczowych.

Po zrobieniu strony

Zrobienie strony to nie koniec Twoich rozchodów pieniążków. Trzeba pamiętać: do działania i posiadania każdej strony www niezbędne jest wykupienie i zapłacenie co roku dwóch usług technicznych:

domeny, czyli adresu internetowego za 100 zł na rok

hostingu, czyli miejsca gdzie trzymane są pliki strony za około 200 zł na rok.

W sumie utrzymanie całej strony kosztuje około 300 zł za rok.

Jak widać nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie ile kosztuje witryna dla naszego biznesu. Jeśli jednak masz sprecyzowane wymagania, co do Twojej wizji strony to niniejszy artykuł, choć trochę pomógł wycenić Twoją stronę internetową, albo teraz już wiesz, na co należy zwrócić uwagę wyceniając stronę internetową.

Jeśli chcesz wiedzieć, ile kosztuje spersonalizowana strona internetowa w LEMONOVEJ, zapoznaj się z naszą ofertą zakładania witryn i skontaktuj się z nami.