Kanada obok USA to potentat na międzynarodowym rynku nowoczesnych technologii. Dlatego tak ważne, dla rozwoju Lemonovej, było wejście we współpracę z firmami z tego kraju. Ta prorozwojowa i otwarta postawa spowodowała, że w 2021 otrzymaliśmy zlecenie od naszego partnera Resource Integrated Ltd. z siedzibą w Kanadzie. Mieliśmy wykonać integrację z systemem klasy ERP Ivalua poprzez moduł PunchOut Procurement – dla kanadyjskiej firmy Bell. W skrócie chodziło o zautomatyzowanie procesów zamawiania i produkcji wizytówek. Postanowiliśmy wykorzystać tę okazję! Na czym polegał dokładnie ten projekt? W jaki sposób Lemonova zawojowała rynek międzynarodowy?
Bell – kim jest nasz partner?
Bell to ważny gracz na rynku telekomunikacyjnym w Kanadzie, największy w tym kraju dostawca usług telefonicznych. Uznawany jest za najpotężniejsze przedsiębiorstwo w Kanadzie zajmujące 224 pozycję w światowym rankingu Forbesa. Zatrudnia on 54 tysiące pracowników, posiada również podspółki zależne, więc liczba ta jest jeszcze większa. Dominacja na rynku powoduje, że posiada 13 milionów abonentów. Do tych spółek należą np. CTV, TSN, Virgin Mobile, iHeart Radio, BNN Bloomberg, tv1, Telebec, Lucky Mobile. Natomiast, jeśli chodzi o roczne przychody Bell’a to dochodzą do kwoty 25 milionów dolarów.
Firma ma również najwięcej zarejestrowanych akcjonariuszy od innych przedsiębiorstw w Kanadzie. Oprócz dostaw połączeń przewodowych oraz bezprzewodowych, oferuje również szerokopasmowy i bezprzewodowy dostęp do Internetu, telewizję satelitarną czy rozwiązania w zakresie e-biznesu. W 2008 uruchomił, jako jeden z pierwszych dzięki łączu światłowodowemu cyfrową telewizję IPTV. Co ciekawe, Bell oferuje również za darmo dostęp do hotspotów, w tym momencie na stacjach kolejowych w niemal całej Kanadzie.
Projekt Bell RapidPrint, czyli innowacyjne tworzenie wizytówek
Dzięki naszej wiedzy i umiejętnościom firma Bell zaufała nam i zleciła zadanie stworzenia automatyzacji wydruku zamówień Print 2 Web. Chcieliśmy dzięki temu udowodnić, że cały czas rozwijamy nasze pomysły w praktyce i przenosimy je w nowy, innowacyjny wymiar IT. Udało się to z sukcesem zrealizować! Chociaż sprostanie wymaganiom tak znanego partnera nie było wcale łatwe. System e-commerce komunikujący się z ERP Ivalua miał za zadanie przyjąć projekty graficzne materiałów korporacyjnych jak chociażby: wizytówki, koperty czy ulotki i pozwolić na ich zamówienie z poziomu platformy Ivalua.
Zaś wykonawca tych zautomatyzowanych wydruków firma Resource Integrated, miała wtedy dostać z systemu e-commerce gotowe pliki wraz z danymi pracowników. Z pozoru banalne zadanie okazało się programistycznym utrudnieniem. Nie wystarczyło stworzyć prostą platformę e-commerce z podglądami wizytówek – Bell wymagał bowiem, żeby oprogramowanie mogło przyjąć projekty spersonalizowanych materiałów korporacyjnych w formacie Adobe InDesing.
Automatyzacja wydruku zamówień? Wybierz usługi Lemonovej
Automatyzacja wydruku zamówień projektów graficznych, jak np. wizytówki na rynkach obsługiwanych przez międzynarodowe korporacje, wymaga wiele pracy, licencji oraz spełnienia odpowiednich wymagań polityki korporacyjnej. Żeby spełnić rygorystyczne wymagania zamawiającego, na początku przygotowaliśmy platformę e-commerce Magento i licencje, takie jak: integracja z Ivalua, custom forms.
Integracja z Ivalua i obiegiem danych PunchOut Procurement miała możliwości realizacji dzięki modułowi od PunchOut Catalogs. W dalszych krokach zaczęliśmy tworzyć pełen model obsługi plików Adobe InDesign. Skorzystaliśmy tutaj z formatu otwartego IDML, w ten sposób mogliśmy wpływać na wiele elementów pracy na plikach graficznych, jak również modyfikować różne metadane. Dokumentacja formatu IDML miała ponad 500 stron – więc było to nie lada wyzwanie.
Wizytówki online, a automatyczna możliwość ich projektowania i zamawiania
Oczywiście zintegrowanie z ERP Ivalua nie byłoby możliwe, gdybyśmy nie wdrożyli i nie zaprojektowali architekturę wdrożeniową. W początkowych pracach sprawdziliśmy integrację między środowiskiem testowym, a później weryfikowaliśmy przepływ odpowiednich środowisk QA. Końcowym etapem wdrożenia było natomiast zaimportowanie produktów do platformy e-commerce, a także uruchomienie funkcjonalności zamawiania w środowisku produkcyjnym.
Daliśmy radę spiąć całość automatyzacji, również dzięki naszemu doświadczeniu w kwestiach hostingu oraz bezpieczeństwa danych. Mieliśmy też kompetencje, aby w szybki sposób konfigurować środowisko wdrożeniowe oraz je klonować. Z tych powodów profesjonalny projekt i wydruk wizytówek online dla Bell’a wszedł w fazę skutecznej realizacji.
Udany debiut Lemonovej na międzynarodowym rynku kanadyjskim – podsumowanie
Dzięki nam udało się wdrożyć z powodzeniem system Bell RapidPrint, a Resource Integrated z powodzeniem już od lipca 2021 realizuje liczne zamówienia na wydruki dla swoich klientów. Zyskaliśmy prestiż i uznanie na rynku kanadyjskim, dostarczając wysokiej jakości oprogramowanie – pomimo ogromu pracy i wysiłku związanego ze skomplikowaniem projektu. Pokazaliśmy się nie pierwszy raz z najlepszej strony i mamy nadzieję, że teraz propozycje kolejnych projektów międzynarodowych będą dla nas standardową działalnością.
Nasza pomysłowość i świeże spojrzenie na problem pozwoliło w końcu stworzyć rozwiązanie unikalne, które sprawdza się idealnie w biznesie międzynarodowym. Automatyzacja wydruku zamówień wizytówek online jest dzięki nam błyskawiczna i co ważne – łatwa w obsłudze. Jesteśmy dumni z tego, że spełniliśmy pokładane w nas nadzieje. Dzięki temu sukcesowi mamy szansę stać się ważnym partnerem z Polski i firmą, która udowadnia, że mając odpowiednią wiedzę i doświadczenie, jesteśmy w stanie konkurować z najlepszymi – bez kompleksów z powodzeniem podbijać międzynarodowe rynki IT.
Dlatego jeśli działasz poza Polską, albo znasz potrzeby innych firm zagranicznych i szukasz dla nich wykonawców – zgłoś się do nas! A tymczasem trzymajcie za nas kciuki i śledźcie kolejne udane wdrożenia!