Przygotowanie nowej szaty graficznej dla sklepu internetowego zespołu muzycznego stało się wyzwaniem i jednocześnie największym projektem w karierze zawodowej jednego z naszych grafików. Pomimo młodego wieku i względnie nie wielkiego doświadczenia, dzięki dobrej organizacji pracy udało się w efekcie doprowadzić do zadowolenia klienta.

Elementy projektu

  • Projekt graficzny
  • Szablon WooCommerce
  • Wdrożenie WordPress
  • WooCommerce Booster
  • Geolocation

Zaangażowanie zespołu

  • Graphic designer
  • WordPress Developer
  • Front-end Developer
  • Tester / QA
  • Project Manager

Zastosowane technologie

  • WordPress
  • WooCommerce
  • HTML
  • CSS
  • jQuery
  • React
  • Bootstrap

Użyte narzędzia

  • Adobe III
  • Adobe Photoshop
  • Adobe XD
  • Zeplin
  • InVision
  • WordPress
  • WooCommerce

Sytuacja w firmie klienta

Prośba o nową szatę graficzną strony. Stara strona nie odpowiadała nowoczesnym trendom.

Etapy prac

Daniel – bo to o nim mowa rozpoczął prace inspirując się starą stroną i modernizując ją. Przeprowadził dokładny research jak wyglądają strony i sklepy internetowe podobnych zespołów. Nie mając wytycznych przedstawił trzy projekty swoich pomysłów, które nie spotkały się z aprobatą ze strony klienta. Kiedy natomiast otrzymał stronę wzorcową zaprojektował layout strony głównej, który okazał się być strzałem w dziesiątkę.

Bazował na kolorystyce czarno – szarej, dla przejrzystości projektu dodał białe tło i brązowe akcenty, które z czasem zyskało uznanie klienta. Wtedy to rozpoczęły się prace nad koszykiem i kategoriami produktów. Zaprojektowana została podstrona uwzględniająca rozmiary poszczególnych produktów. Jako następna powstała podstrona z zamówieniami – dane klienta, opcje do logowania, kwota produktu, metoda płatności i metoda doręczenia.

 

Co zyskał klient zatrudniając Lemonovą

Stary sklep zespołu był przestarzały, szata graficzna odbiegała od normy a zdjęcia umieszczone w tle rozmazane. Daniel – nasz grafik, zaproponował layout lekki i przyjemny dla oka. Wiedział bowiem, że klientami sklepu nie są wyłącznie fani zespołu ale też inni odbiorcy. Zmienił dominujące do tej pory ciężkie fonty i znaki religijne na czcionkę lżejszą, stonowaną łatwiejszą w odbiorze. Zaproponowane przez niego białe tło świetnie współgrało z ciemną kolorystyką kojarzącą się z muzyką death metalową.

Sklep zakładał obsługę w trzech językach polskim, angielskim i niemieckim. Oferował 250 produktów w różnych wariantach, rozmiarach i zestawach. W sklepie była możliwość zapłaty paypalem, kartą, przelewami 24 i braintree. Płatności dokonywano w dolarach, euro złotówkach a wysyłka możliwa była do różnych krajów nie tylko z terenu Unii Europejskiej.