Lemonova gości na 33. Czwartku Social Media w Szczecinie

SOCIAL MEDIA
33. czwartek social media

Czwartkowe Spotkania Social Media otworzyły się w czerwcu 2013 i tak od pięciu lat zbierają entuzjastów i praktyków dziedziny marketingu i wszystkiego co się z tym wiąże. Era cyfrowa, która w Polsce osiągnęła już bardzo dojrzały kształt, motywuje do dyskusji i wymiany poglądów.

Na 33. takim spotkaniu mogliśmy usłyszeć 3 prelekcje z dziedziny project management, email marketing i administration marketing. Padło wiele ciekawych tez, które wynikają z obszernego doświadczenia prelegentów. Dla gości wydarzenia wystapili w kolejności wg harmonogramu:

  • Aleksander Adamski - Dyrektor ds. Marketingu i Komunikacji w Project Management Institute
  • Marcin Puś - Marketing Manager w Elastic Email
  • Krzysztof Barczyk - Dyrektor Gabinetu Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego

Project Management jest obecne w naszym życiu od dawna

Aleksander Adamski już od samego początku swojej prezentacji udowadnia, że zarządzanie projektami jest obecne w otaczającym nas świecie od bardzo dawna. Za pierwszy przykładowy projekt z pełnym zarządzaniem uważa się budowę egipskich piramid w Gizie. Nie każdy projekt jest dziś tak potężny, ale wiele udało się udoskonalić w tej materii od czasów faraonów.

Głównym tematem wypowiedzi Aleksandra Adamskiego była konferencja Highway to Project Management i omówienie na jej podstawie tego, co nazywamy roboczym zarządzaniem lub zarządzaniem w praktyce. Nie było tu mowy o żadnych teoriach i planach. Tylko konkrety. Dowiedzieliśmy się, jak wyglądało zarządzanie projektem konferencji i co decydowało o sukcesie projektu.

Konferencja Highway to Project Management to największe tego typu wydarzenie w Szczecinie. Jej celem było zebranie globalnej plejady gwiazd PM i zaprezentowanie wiedzy z zakresu PM w przystępny i konkretny sposób. Wśród zaproszonych gości podczas dwóch dni konferencji byli: Anders Lilijewall (IKEA Industry), Dave Gunner (DXC Technology) i Agnieszka Gasperini. Około 100 uczestników mogło dowiedzieć się między innymi o tym jak prowadzić złożone projekty, jak wyobrażamy sobie leadership przyszłości, oraz czego nauczyła nas wspólna droga PM i IT w przeszłości.

Wnioski pokonferencyjne mówiły same za siebie: konferencja była na wysokim poziomie, zrealizowana została rękami wolontariuszy i realizowała cele statusowe wykluczające działalność zarobkową. Zebrano gości o wielkim doświadczeniu w PM, którzy przekonali o roli PM w życiu zawodowym wielu firm i korporacji.

 

Dni województwa zachodniopomorskiego

E-Mail marketing ma już prawie 50 lat i ma się dobrze

Wystąpienie na temat project management poprzedziło panel nt. email marketingu. Drugi temat omówił Marcin Paś z firmy Elastic Email. Nie obyło się bez bardzo rozległych statystyk w nieco humorystycznym żargonie. Nie ma co się dziwić: w erze social media tradycyjna poczta elektroniczna ma się zaskakująco dobrze.

Marcin opowiedział nam historię social media omawiając takich gigantów jak YouTube, Facebook czy Instagram. Nie zabrakło również porażek na rynku cyfrowym w postaci Grono.net, czy Vine. Wychodząc jakby z wniosku, że media społecznościowe są bytem tymczasowym i młodym, Marcin zwrócił uwagę na to, że e-mail jest nadal najczęstszym i najprostszym środkiem komunikacji internetowej w ogóle. Sposób działania poczty nie zmienia się od dzięsiątków lat, a ilość kont e-mail zarejestrowanych na świecie mocno wyprzedza potentata w dziedzinie SM - Facebooka.

E-Mail to proste narzędzie komunikacji - jest dwukierunkowy, pozwala na dostosowanie formy i treści, a także buduje długą, trwałą relację nadawca - odbiorca. Celem e-mail nie jest publikowanie treści, których wyświetlenie w social media poddawane jest pracy algorytmów. E-Mail ma jedno banalne założenie - dostarczyć wiadomość z punktu A do punktu B.

E-Mail to także lojalność. Media społecznościowe cechują się silną przypadkowością. Nie brakuje ofiar platform społecznościowych, które zwinęły zakończyły karierę przez złą politykę lub bankructwo platform. Poczta elektroniczna nie jest może idealnym środkiem komunikacji, ale na pewno nie wyklucza swoich użytkowników, dopóki nie próbują na siłę komunikować tego, czego odbiorca sobie nie życzy.

 

E-Mail Marketing 500 fanów

Promocja województwa wymaga nie tylko środków pieniężnych

W dobie demokracji i markowego podziału terytorialnego nie jest łatwo wypromować samorząd. Krzysztof Barczyk z gabinetu marszałka województwa zachodniopomorskiego przekonywał nas, że na poziomie wojewódzkim nie tylko pieniądze decydują o sukcesie kampanii. Mamy dziś bardzo rozwinięty rynek reklamy i tym samym mocno podwyższony próg tolerancji dla projektów wizualnych. Trzeba posiłkować się elementami, które zwrócą uwagę na kampanię.

Województwo zachodniopomorskie postawiło na promocję regionu z pomocą morza i plaży. W Katowicach pojawił się piasek i woda, które idealnie symbolizowały to co w wakacjach uwielbiamy najbardziej. Do pomocy zaprzęgnięto także Internet, który oferował narzędzia takie jak media społecznościowe i kanały influencerów.

Nowoczesne podejście do promocji regionu wymaga dużej wiedzy i odporności na łatwiznę. Wiele metod i narzędzi zostało już wykorzystanych lub przestały skupiać na sobie uwagę odbiorców. Środki muszą być dysponowane odpowiedzialnie, a metody muszą iść z duchem czasu i reprezentować wartości, którym hołduje dobra i rzetelna promocja. Nie chodzi wcale o to, by przekonać innych, że polskie morze jest fajne. Chodzi o to, by konkurować na polu regionalnym i międzynarodowym o cel wyjazdów wakacyjnych i urlopowych.

Dziękujemy za możliwość uczestnictwa w 33. Czwartku Social Media. To ciekawe zgromadzenie ludzi z pasją i wiedzą, którzy posłuchają praktycznych rad i uwag. Nam też przyszedł na myśl jeden główny wniosek, a mianowicie że era social media nie oznacza wcale, że firma, stowarzyszenie czy urząd skupiają się tylko na postowaniu. Media społecznościowe to dobre uzupełnienie kampanii marketingowej, ale nie może stać się jedyną wykładnią, bo jak każde medium ma swoje wady i zalety. Rozwój technologii sprawił, że ludzie oddalają się od siebie, a przecież wiedza i doświadczenie budują się przede wszystkim tam gdzie odbywa się osobisty kontakt. Tu nie ma wygranych i przegranych. Tu mogą być tylko Ci, którzy dążą do coraz to większej wiedzy, lub z niej po prostu świadomie lub nieświadomie korzystają.