Case Study: Jak w 3 godziny uruchomić sklep internetowy?

E-COMMERCE
Otwieramy sklep internetowy

Platforma shopify to zaawansowana ale prosta w obsłudze platforma dla małych i średnich sklepów. Posiada wszystkie funkcjonalności, które potrzeba, by prowadzić sprzedaż nie tylko krajową, czy branżową, ale nawet międzynarodową. Reprezentuje grono rozwiązań w modelu SaaS, a więc jest dostępne online, także do zarządzania z poziomu aplikacji mobilnej.

Aby uruchomić instancję sklepu wystarczy zarejestrować się na stronie shopify.com, a następnie przejść do jego konfiguracji. Mamy do dyspozycji Tak naprawdę w kilka minut mamy gotową platformę do zapełnienia produktami i podpięcia płatności. Tylko skąd produkty?

Zdecydowaliśmy się na integrację z popularnym serwisem AliExpress, który może służyć nie tylko jako typowa platforma aukcyjna, ale także jako hurtownia towaru na cały świat. Pozwoliło nam to skorzystać z gotowej, ogromnej bazy produktów dostępnych łącznie przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

Z racji tego, że typowym rynkiem sprzedaży dla AliExpress są Stany Zjednoczone, wybraliśmy język angielski. Było to ułatwione zadanie, gdyż najwięcej opisów produktów na AliExpress jest włąsnie po angielsku, a w późniejszej konfiguracji sklepu pozwala to przyspieszyć uruchomienie.

Konfiguracja

Po skonfigurowaniu konta użytkownika (dane osobowe, dane do płatności), oraz wybraniu bramki płatności (Shopify Payments), mogliśmy zacząć integrację produktów z AliExpress. W tym celu należy zainstalować niezwykle popularną wtyczkę o nazwie Oberlo, która funkcjonuje na zasadzie pośrednika pomiędzy Twoim sklepem a AliExpress. nieoceniona będzie także wtyczka do przeglądarki Firefox i Chrome, która pomoże Ci wybierać produkty.

Umieszczenie produktów

Dzięki tej szybkiej integracji mogliśmy wejść do AliExpress, zarejestrować się i po chwili wybrać 10 produktów do sklepu. Dopasowaliśmy opisy i tytuły do własnych potrzeb, tak, aby nie dublowały się z tymi w serwisie AliExpress. Tak naprawdę mieliśmy gotowe rozwiązanie sklepu w mniej jak 3 godziny. Opisy produktów tak samo jak specyfikacja są juz w AliExpress, a więc tak naprawdę korzystamy z bardzo rzetelnej bazy dostarczanej przez sprzedawców.

Sklep internetowy możemy otworzyć błyskawicznie

Gotowe rozwiązania

Tak naprawdę skorzystaliśmy z wielu gotowych rozwiązań. Platforma Shopify to ekspresowa usługa, która posiada bardzo wiele integracji, takich jak wspomniane Oberlo, Shopify Payments czy In Cart Upsell (wtyczka do dosprzedaży w koszyku). Uruchamiając sklep skorzystaliśmy także z funkcji gotowego regulaminu i polityki prywatności dostępnych w aplikacji Oberlo, oraz Free Shipping Bar, który pokazuje na stronie sumę, która pozostała, by otrzymać produkty bez płacenia za wysyłkę.

Te i inne rozwiązania pozwalają mocno zautomatyzować proces zakładania sklepu internetowego i wspomóc sprzedaż już na samym początku. To ważne elementy oprogramowania e-commerce, które powinno posiadać:

  • dużą liczbę motywów graficznych do wyboru tak, by spędzić jak najmniej czasu na przygotowaniach
  • duże zaplecze wtyczek i integracji, które pozwolą zadowolić jak największą grupę użytkowników
  • prostą i czytelną konfigurację

Na dodatek warto wspomnieć, iż większość oprogramowania online jest dostępnych w trybie demo lub trial, dzięki czemu mamy czas, by skonfigurować platformę zanim wydamy na nią choćby złotówkę. To ważne, gdy dopiero podczas pracy na produktach i zamówieniach jesteśmy w stanie ocenić, czy pieniądze wydane na oprogramowanie to dobra inwestycja.

Podsumujmy więc, co należy zrobić, aby uruchomić sklep internetowy w kilka godzin?

  • Decydujemy się na platformę w modelu Software as a Service, a więc np. Shopify, Shoper, Sky-Shop czy Selly.
  • Konfigurujemy sklep z przygotowanych danych adresowych i płatności.
  • Dodajemy produkty i konfigurujemy stany magazynowe.
  • Dodajemy politykę prywatności i regulamin sklepu.