Kampanie Social Media

Dotarcie do właściwego klienta we właściwy sposób i we właściwym czasie nigdy nie było prostsze! Media społecznościowe to idealny sposób na promowanie marki czy produktu, oraz bezpośrednią komunikację z klientem na każdym etapie sprzedaży.

Media społecznościowe to dziś potężne narzędzia marketingu. Oferują nie tylko możliwość założenia konta i dzielenia się ze znajomymi, ale przede wszystkim stanowią bardzo ciekawą platformę do reklamy.

Facebook, Instagram, Pinterest czy Twitter to ogromne źródła wiedzy o kliencie, a ilość informacji na temat użytkowników stale rośnie. Nie chodzi już tylko o datę urodzenia, miejsce zamieszkania czy płeć użytkownika. Do dyspozycji marketingowców oddano o wiele więcej. Prowadząc kampanię w mediach społecznościowych możemy wyselekcjonować grupę odbiorców wg takich kryteriów jak zawód, polubione przez użytkownika strony z konkretnych branż, czy zapisy na konkretne wydarzenia.

Platformy społecznościowe zapewniają ciągłe poszerzanie palety informacji, oferując coraz to większe możliwości reakcji na publikowane treści. Planując kampanię reklamową mamy do dyspozycji bardzo złożone kryteria, które pozwalają dotrzeć do właściwego klienta.

Jakie możliwości reklamowe oferują social media?

Klasycznym wyborem firm jest prowadzenie strony na Facebook, czy profilu na Instagram. Jest to niemalże obowiązkowy wybór dla tych, którzy poszukują prostego sposobu na informowanie użytkowników o swoich działaniach, oraz na kontakt z klientem w bezpośrednim sensie.

Zakładając stronę czy profil społecznościowy mamy dostęp do wielu narzędzi, takich jak grupy dyskusyjne, oferty produktowe, czy wydarzenia, takie jak konferencje czy szkolenia. Możemy prowadzić obsługę klienta i przyjmować zgłoszenia techniczne. Wiele małych firm wybiera tę drogę własnie po to, by skrócić czas oczekiwania przez klienta na reakcję firmy.

Portale społecznościowe to także doskonałe miejsce do dzielenia się krótką informacją, która odnosi się do strony czy sklepu. W social media funkcjonują sklepy internetowe, blogi i zwykłe strony, które zamieszczają odnośniki do swoich macierzystych serwisów. Właściwie prowadzony profil, z uwzględnieniem tego, co lubi odbiorca, jest podstawą do zintensyfikowanych działań w e-mail marketingu, czy tradycyjnej treści na stronie.

Social media

Media społecznościowe to niekończące się dane

Tam gdzie są użytkownicy, tam są i statystyki. Jednak w odróżnieniu od zwykłej liczby odczytów treści, media społecznościowe oferują znacznie więcej. Pozwalają na interpretację odbioru treści pokazując, które opublikowane informacje spotkały się z największym zainteresowaniem, a które powinniśmy zredukować.

Co więcej, dane społecznościowe to świetny materiał do optymalizacji. Treści zamieszczane na stronach (profilach) czy w płatnych reklamach mogą być weryfikowane pod względem rodzaju interakcji (polubienie, komentarz), wartości interakcji (długość komentarza, informacje na temat wyrobu), czy częstotliwości komunikacji danego użytkownika.

Media społecznościowe o wiele lepiej niż w realnym świecie determinują wartość produktu czy usługi. Reakcje są bardziej swobodne i szczere, co daje jasny obraz tego jak przyjęty zostaje produkt na rynku. Jest to niemal idealna sytuacja marketingowa, gdy wąska grupa właściwych odbiorców wyraża rzetelną opinię na temat naszej oferty.

Pasywne a aktywne działania społecznościowe

Kampanie social media różnią się dziś od tych, które były prowadzone jeszcze kilka lat temu. W natłoku zdarzeń i informacji trudno jest dziś wyróżniać się za pomocą pasywnej informacji. Prowadzący profile prześcigają się w działaniach, aby zwrócić uwagę użytkowników. W zależności od przyjętych zadań, możemy publikować filmy, zdjęcia, teksty, zapraszać na wydarzenia, czy oferować gry i aplikacje.

Nakłady finansowe na kampanie social media również uległy zmianie w ostatnich latach. Platformy prześcigają się w gromadzeniu użytkowników i danych po to, by oferować jak najbardziej "soczyste" wyniki kampanii płatnych i bezpłatnych. Zwrot z inwestycji jest coraz większy, gdyż znając konkretne preferencje odbiorcy możemy zaoferować precyzyjnie przygotowany materiał.

Poprowadzimy Twoje profile społecznościowe tak, abyś zyskał konkretnych klientów