Audio

Spoty audio, które są krótkie i treściwe, potrafią przyciągnąć uwagę odbiorcy. Dobrze dopasowana treść i dźwięk mogą przynieść wymierne rezultaty w przekazywaniu prezentowanej treści, a co za tym idzie, mogą przyciągnąć potencjalnych klientów. Słuchacz zwróci uwagę na prezentowaną ofertę – o ile oczywiście spot się wyróżni i będzie w sobie zawierał spójny przekaz.

Promocja realizowana z prędkością dźwięku

Materiały audio występują zazwyczaj w radiu. Mają za zadanie stworzyć atrakcyjną wizualizację produktu lub usługi u odbiorcy, by stworzyć zapotrzebowanie na daną rzecz. Można spotkać się również z sytuacjami, gdzie spoty audio służą mniej sprzedażowo, a bardziej jako komunikaty. W każdym przypadku istotne jest odpowiednie dopasowanie treści. Musi być ona jak najprostsza, mocno konkretna oraz wzbudzająca zainteresowanie. Tak, jak każda pozostała forma promocji, ma za zadanie działać na emocjach odbiorcy.

Różnorodność form wykorzystywania dźwięku

Spoty audio można wykorzystać w różnoraki sposób. Najpopularniejszym zastosowaniem jest wykorzystywanie ich w reklamach radiowych. Często spotykane są reklamy mobilne, gdzie występuje wyłącznie przekaz audio lub jest uzupełnieniem prezentowanych billboardów. Popularnym jest emitowanie ich w galeriach handlowych oraz sklepach. Profesjonalny głos, wyjątkowa muzyka, odpowiednio dobrana treść oraz dodatkowe elementy dźwiękowe mogą sprawić, że materiał audio skupi na sobie uwagę potencjalnego słuchacza. Idealnie sprawdza się w tym przypadku powiedzenie: „krótko, zwięźle i na temat”.