Najpopularniejsza polska para, czyli fenomen Lewandowskich

Lektura na weekend
robert lewandowski, anna lewandowska, celebryci, lewandowscy

Ania i Robert Lewandowscy poznali się w 2007 roku, na jednym z obozów sportowych. Oboje byli jeszcze nastolatkami i większe sukcesy mieli dopiero przed sobą. Robert grał w mało rozpoznawalnym polskim klubie, Ania zdobywała medale w juniorskich turniejach karate. Para zaczęła z roku na rok osiągać coraz to lepsze wyniki w swoich dyscyplinach. Kluczowym momentem i wielkim skokiem w ich wspólnej rozpoznawalności w mediach był turniej UEFA Euro 2012. Robert był jedną z gwiazd reprezentacji Polski, grając w jednym z najlepszych niemieckich klubów, Borussii Dortmund.

Polscy Beckhamowie

Robert zaczął regularnie pojawiać się w mediach w towarzystwie Ani. Media zaczęły powoli określać ich jako parę „polskich Beckhamów”, czyli jednej z najbardziej rozpoznawalnych par świata, w której David był jednym z najpopularniejszych piłkarzy świata, a Victoria jedną z wokalistek bardzo znanego zespołu Spice Girls. Polska para nieznacznie różniła się, od tej hollywoodzkiej, gdyż Beckhamowie razem zbudowali swoją wspólną markę, u Lewandowskich na początku lokomotywą był Robert, Ania była mało rozpoznawalną osobą.

Para po turnieju Euro 2012 zyskała sporo na popularności, coraz częściej pojawiając się na okładkach gazet oraz wywiadach. Motorem napędowym dalej był Robert, który z roku na rok grał coraz lepiej w niemieckiej lidze i zwracał na siebie uwagę najlepszych europejskich klubów. Co roku dochodziło do wydarzeń, które ciągnęły ich na szczyt popularności. Jednym z nich był ich ślub w 2013 roku, który cieszył się ogromnym zainteresowaniem polskich mediów. Rok później nastąpił przełomowy moment, którym zainteresowały się nie tylko polskie, ale i światowe media. Robert Lewandowski stał się piłkarzem Bayernu Monachium, jednego z najlepszych europejskich klubów.

robert lewandowski, bayern munich, football, poland

Stali się najpopularniejsza parę celebrytów. Robert robił swoje, czyli grał w piłkę najlepiej, jak potrafił. Ania zdobywała sukcesy w turniejach karate, organizując dodatkowe inicjatywy, stając się trenerką fitness oraz angażując się w porady dietetyczne, tworząc swój własny blog. Był to moment, gdy Ania zaczęła umacniać własny wizerunek, coraz mniej korzystając z popularności swojego męża. Podjęła dobre kroki, gdyż wyłącznie jako zawodniczka karate nie miałaby większych szans na umacnianie własnej pozycji w mediach, bez towarzystwa Roberta.

Z roku na rok zyskiwali na popularności również w Europie, choć nie można ich określić mianem pary europejskich celebrytów. Poza rodzimym krajem kojarzono głównie Roberta, który w nowym klubie prezentował się coraz lepiej, stając się w pewnym momencie jednym z najlepszych piłkarzy świata, będąc również w czołówce wszelkich piłkarskich rankingów. Nazwisko Lewandowski zaczęła kojarzyć cała piłkarska Europa. Ania poza krajem była kojarzona tylko wtedy, gdy stała u boku swojego męża. Jednakże w Polsce stała się jedną z najpopularniejszych osób, działając często już bez pomocy Roberta.

Lewandowscy wszędzie, nawet w lodówce

W przeszłości pojawiali się wszędzie wspólnie. Teraz każde z nich mogło pozwolić sobie na pojawianie się w mediach samemu, szczególnie Ania. Zaczęła regularnie występować w reklamach, zaczęła być zapraszana do wielu wywiadów, ciągle pojawiając się na okładkach najpopularniejszych polskich czasopism oraz na stronach głównych portali plotkarskich. Zyskali przy tym grono swoich fanów, zarówno jako para, jak i indywidualnie. Jednakże, jak każdy celebryta, mają swoje grono zwolenników oraz przeciwników. Wiele osób zaczęło zazdrościć im sławy, bogactwa oraz przedstawiania ich w mediach jako pięknej i zakochanej pary.

robert lewandowski, anna lewandowska, celebryci, lewandowscy

Ania i Robert stali się twarzami niektórych marek, zaczęli pojawiać się na różnych pokazach i otwarciach, stali się ambasadorami niektórych akcji. Zaczęli być wszędzie. Pojawiali się nawet po otwarciu lodówki, gdyż Ania stworzyła własną markę zdrowych batonów. Robert skupiał się zawodowo cały czas na tym samym, na piłce nożnej. Ania coraz mocniej zaczęła kierować swoje działania w kierunku zdrowego trybu życia, czyli fitnessu i zdrowego odżywiania. Miała dobry pomysł lub dobrych doradców, gdyż ten temat stał się bardzo modny w ostatnich latach.

Lewendowscy są obecnie marką sami w sobie. Są marką jako para, jak i również indywidualnie. Są stałymi gośćmi najpopularniejszych programów, media walczą o możliwość wywiadu z nimi, są bardzo atrakcyjni na polskim rynku reklamowym, sam Robert również i światowym. Korzystają ze swojej popularności pełną parą. Mają mnóstwo fanów, którzy śledzą każdy ich krok na portalach społecznościowych, ciężko o wydanie jakiegoś plotkarskiego czasopisma, w którym by nie znaleźli się na którejś ze stron. Plasują się na czołowych miejscach wszelkich wyników popularności. Doskonale wykorzystują swoje pięć minut mając świadomość, że za parę lat ta popularność może się skończyć.